Ja s’ha iniciat la tramitació dels B1 i B2 pels aprovats dels exàmens de febrer 2014 a l’EOI Drassanes i l’EOI 3

El Certificat de nivell s’expedeix a instància de part, és a dir, s’ha de sol·licitar expressament al centre on els alumnes es van examinar.

Els alumnes han d’anar-hi personalment i portar el DNI. El centre examinador, EOI Drassanes o Sant Gervasi, expedeix un Resguard provisional de Certificat de nivell avançat que serveix també com a document de pagament (amb un codi de barres).

L’expedició d’aquest certificat comporta el pagament d’una taxa, que actualment és de 68,60 Eur. L’alumnat amb bonificació per carnet de família nombrosa (general) i monoparental (general i especial) tenen una bonificació del 50%. L’alumnat amb família nombrosa (especial) té una exempció del 100%. L’alumnat ha de recordar que ha de portar el carnet VIGENT per a l’aplicació de la bonificació/exempció.

El pagament es fa per ServiCaixa, La Caixa, o per finestreta, i el termini, en aquest cas, acostuma a ser superior a les 24 hores (el termini és el que determina el sistema informàtic en el moment de formalitzar la sol·licitud). Un cop fet el pagament, l’alumnat ha de portar el rebut a l’escola examinadora on, per acabar, emplenaran i signaran un full de sol·licitud.

Tota la gestió es pot fer en un únic dia, només caldrà que les famílies coordinin bé el tema del pagament.

La tramitació d’aquest certificat és d’uns 14-16-18 mesos, però l’alumnat obtindrà un Resguard provisional de títol amb la mateixa validesa legal que el document oficial final.

Abans d’anar a fer la tramitació, us suggerim trucar per confirmar si ja han obert el període de sol·licituds.

Aquest títol es pot tramitar en qualsevol moment, l’alumnat no està obligat a sol·licitar-lo en un termini concret. Recomanem evitar el mes de setembre.

Horari atenció secretaria Sant Gervasi:

http://www.eoisg.cat/eoi/horari-atencio.html

Horari atenció secretaria EOI Drassanes:

http://www.eoibd.cat/es/escola/horaris-datencio-al-public/

Festa fi de curs!

Pots veure aquí les fotos de la festa!

PROGRAMA DE LA FESTA FI DE CURS 2013-2014

16:30  Entrega Orles i gerra record 4t   ESO

17:15   Lliurament Premis Concurs   Carpetes. (Seminari Plàstica:   Teresa Moya)

  • 1r Premi:  Anna Gomis
  • 2n Premi:  Anna Pascual
  • 3r Premi:  Pau Montull

17:30   Teatre: “El Descobriment   d’Amèrica” (1r-2n ESO). Dirigit   per la Gemma Martínez

18:00  Els alumnes del taller de cuina i   el seu professor l’Alex Cuniens   obsequiaran amb un fantàstic   berenar

18:30  Ball HipHop  (4t ESO)

18:40  Teatre: “Kàsting el Musical”   (1r-2n ESO). Dirigit per la   Gemma Martínez 

19:00  Ball de Cintes (4t ESO)

19:15  Gag teatral: “Odio als meus   Fills” (4t ESO)

19:30   Fi de Festa

US HI ESPEREM !!

Festa-fi-curs-2014

LOMCE, i ara què més? Xerrada 16 de juny de 2014 a les 19’30h

LOMCE

LOMCE

Dialogant: Andrés Encinas
16 de juny de 2014 a les 19’30h

Molt al contrari del que ens està arribant a través dels mitjans de comunicació, la destrucció del sistema d’immersió lingüística no és l’únic tema preocupant de la LOMCE.

L’anomenada llei Wert és una contrareforma reaccionària, aprovada sense diàleg ni consens amb la comunitat educativa, que canvia tant l’arquitectura del sistema educatiu com els seus continguts curriculars.

En línies generals podem dir que:

  • es fonamenta en valors conservadors i neoliberals i en la desconfiança total en docents i famílies.
  • elimina la participació i coresponsabilitat de la comunitat educativa
  • obvia en el seu plantejament qualsevol criteri i anàlisi científiques
  • ignora les propostes d’innovació pedagògica reconegudes internacionalment.

La LOMCE enfoca els objectius del Sistema Educatiu cap a la competitivitat, la mobilitat social i l’empleabilitat, obviant la funció social de l’educació, tot plantejant un model educatiu que:

  • Segrega anticipadament els alumnes amb més baix rendiment cap a un sistema diferenciat, difícilment reversible. Planejant la Formació Professional com un itinerari de segon nivell.
  • Dinamita el model català d’immersió lingüística, donant-li caràcter optatiu.
  • Col·loca als centres educatius al servei del  mercat competitiu, no de l’educació integral de persones.
  • Aposta per la privatització del sistema educatiu.
  • Recupera la religió catòlica com a model de valors socials.
  • Centralitza el disseny curricular de les matèries troncals, deixant nul·la autonomia territorial.
  • Augmenta el control de la tasca docent amb exàmens i revàlides.
  • Buida de contingut els consells escolars que passen a tenir només funcions consultives, eliminant la participació democràtica de la comunitat educativa en la planificació de l’activitat del centre.

Davant un canvi tan agressiu, és necessari que la comunitat educativa reaccioni, es coordini i mantingui una campanya informativa sostinguda, explicitant que NO RENUNCIAREM FÀCILMENT AL NOSTRE MODEL EDUCATIU democràtic, català, laic, cohesionador, inclusiu, coeducatiu, públic i de qualitat, que atengui a la diversitat i promogui la cohesió social i la igualtat d’oportunitats.

Pots consultar més informació a l’Espai LOMCE de la FAPAC

Qui és Andrés Encinas – Vicepresident de FaPaC Barcelona, representant de FaPaC en la Comissió de Garanties de Secundària de Barcelona i vocal de la Junta General de FaPaC. És també vicepresident de l’AMPA del Institut La Sedeta i representant del mateix centre a la Coordinadora d’AMPA de Gràcia.

Professor Titular de Matemàtica Aplicada, a l’Escola Tècnica Superior d’Enginyers de Camins Canals i Ports de Barcelona. Departament de Matemàtica Aplicada III- Universitat Politècnica de Catalunya.

 

Torneig popular de Volei

torneig_voleir

El dissabte 14 de juny a l’Institut Montserrat, torneig de volei popular 4×4.

Apunta’t amb el teu equip!

Serà un dia per gaudir del volei i dels equips!
Tres pistes de volei preparades per acollir els partits i l’ambient festiu.
Totes les categories i edats, masculí, femení, mixte, obert a tothom.

DINAR POPULAR ! –> reserva el teu ticket amb la inscripció! (3€/persona)

Música, festa, sorteig d’obsequis i regals, i molt més!

Us esperem!

Més informació:
http://www.aeeinsmontserrat.com/torneig/
torneigvoleimontserrat@gmail.com

Col·loqui-diàleg adreçat a pares, mares i alumnes de l’institut, per Mercè Boronat.

“Comunicar-se amb el nostres pares i mares, amb els nostres fills i filles, a través del gest”.

Dilluns 26 de maig de 2014 a les 20’00h
Assistència màxima 50 persones, prèvia inscripció (activitat gratuita)

Aclariments

Aquest col·loqui-diàleg està pensat per a que assisteixin els pares i/o mares i els propis fills   I filles. Conscients que, de vegades, és difícil que, els nois i noies, o que els pares, es deixin arrossegar a una proposta comuna, no és estrictament necessari assistir en família. Es pot assistir individualment ja que el coneixement és pot compartir en posterioritat.

Consulta aquí més informació sobre aquesta activitat

Continguts

Sovint, els pares i mares tenim amnèsia I no ens recordem, o no ens volem recordar, del què pensàvem dels nostres progenitors quan nosaltres, adolescents, teníem la mateixa edat que els nostres fills. Quan , en alguns casos, els pares s’asseien davant i ens feien el sermó , discurs o bé directament “la bronca” per no haver estudiat, per haver arribat massa tard, o bé quan ni tan sols s’asseien al davant i només feien que preocupar-se i mirar-nos de reüll preguntant-se: qui és aquest que seu al nostre costat?. Potser, i si fem memòria, recordarem aquell dia que el pare va apuntar-se al partit de futbol que feia amb els meus amics i em va fer un passi que va fer que fes gol, o la vegada que va venir a buscar-me, quan em vaig perdre en una excursió i només em va abraçar , respirant en silenci. O bé aquella vegada que els vaig veure , a tots dos , ballar una cançó d’Otis Reading al saló de casa i em van abraçar entre tots dos … o aquella passejada en silenci a la vora de la mar quan es van separar… Sovint intentem entendre els nostres fills i filles adolescents a través del cervell i oblidem la importància dels gestos, de les mirades, dels moviments, dels silencis i sovint aquests ens apropen més que una gran conversa des del nostre pedestal de la maduresa. És per això que per a finalitzar la proposta d’aquest curs de COL·LOQUIS I DIÀLEGS PER ALIMENTAR LA MENT I L’ESPERIT , l’Ampa us proposa un col·loqui que sigui a través del cos i la mirada amb una professional del món del moviment.

Qui és Mercedes Boronat

Investigadora del Moviment | Performance Artist | Activista Energètica | Stage Director | Pedagoga |

Fa tres dècades que l’artista Mercè Boronat investiga, explora i reflexiona professionalment en el camp del moviment com a creadora , pedagoga i artista. D’aquesta profunda investigació neix el mètode KEEP MOVING, pràctica creativa que fusiona arts i tècniques occidentals modernes i contemporànies amb arts i filosofies orientals. En la seva pràctica diària ha descobert, observat i fet moure tota l’energia de més de 3000 movers, actors, arquitectes, nens, coreògrafs, ballarins, directors de cinema , cantants, professors, artistes plàstics, performers, dramaturgs, adolescents… Ha compartit el seu treball en ciutats com Barcelona, Bilbao, Lisboa, Madrid, Sevilla, Menorca, Marrakech, New York. Recentment imparteix cursos de Keep Moving en El Graner – Centre de Creació; L’Estruch – Fabrica de Creació de les arts en viu, HANGAR.ORG – Centre de Producció i investigació de les arts visuals i Espai ERRE. Des de l any 2000 desenvolupa els seus projectes a Barcelona, en el Palacete de La Boro: centre creatiu per a la investigació i moviment.

Més informació: – www.mercedesboronat.com

L’any 2009 conjuntament amb la direcció de l’Estruch, Fàbrica de Creació de les Arts de Sabadell, va iniciar el projecte AIXÒ ES RITME, referent del qual n’és l’experiència del coreògraf anglès Royston Maldoom i el director d’orquestra Simon Rattle. El projecte AIXÓ ÉS RITME en l’actualitat compta amb cinc anys de recorregut i hi ha participat professors dels instituts de Sabadell i més de 500 alumnes de secundaria. Imatges de la primera edició d’això és ritme: , conduïda per Mercedes Boronat.

Mercè Boronat, és capaç de fer moure una pedra!!!